Collecteweek KWF met innovatieve bijzondere collectebussen

04/09/2017

Gisteren is de 68ste -collecteweek van KWF Kankerbestrijding begonnen. 80.000 collectanten gaan langs 6 miljoen huishoudens om geld in te zamelen voor nieuwe doorbraken in kankeronderzoek. Nog steeds krijgt 1 op de 3 Nederlanders kanker. Het opgehaalde geld wordt besteed aan de drie missiedoelen van KWF Kankerbestrijding: meer genezing, minder kanker door preventie, en een betere kwaliteit van leven voor (ex-)kankerpatiënten.

Nieuwe innovatieve collectebussen
Omdat steeds minder mensen kleingeld in huis hebben, is KWF volop bezig met verschillende betaalmogelijkheden. In 56 gemeenten wordt er een test gedaan met een innovatieve collectebus, waarmee op 3 manieren geld kan worden gegeven: contactloos, met pin, en ook contant. Deze pilot is een initiatief van 21 goede doelen, die zich samen inzetten voor de vernieuwing van de collecte. De bussen worden na de KWF-collecteweek doorgegeven aan de volgende organisatie die gaat collecteren. Op deze manier worden de bussen optimaal ingezet.

Bovendien heeft KWF in aanvulling op de reguliere collecte nu ook een digitale collectebus die via Facebook, Twitter, LinkedIn, WhatsApp en e-mail gedeeld kan worden. Zo kunnen vrienden, familie en collega’s gemakkelijk en anoniem, een gift doen.

Stijgende populariteit collecte
Uit onderzoek van Stichting Collecteplan blijkt dat de collecte populairder is dan ooit. In 2014 gaf 66% van de ondervraagden aan dat zij bereid zijn aan de collectant te geven. Dit jaar is dat gestegen naar 72%. De belangrijkste redenen om te willen geven blijven het eenmalige karakter van de donatie en het ontbreken van verplichtingen.

De KWF-collecteweek is een enorme operatie waarbij 80.000 collectanten huis-aan-huis, op straat en online het belang van meer geld voor onderzoek naar en bij kanker onder de aandacht brengen. Nieuwe doorbraken zijn belangrijk om mensen met kanker meer tijd te geven.

Bekijk hier de nieuwe commercial van KWF; Geef mij tijd.

Bron: KWF Kankerbestrijding