Kruidvat gaf 6 december het startsein voor de hartverwarmende kerstcampagne ‘Iedereen verdient een mooie kerst’. De voordeeldrogist roept alle mensen in Nederland op om zoveel mogelijk geld op te halen voor mensen die in Nederland in armoede leven. Kruidvat is hiervoor recent een structurele samenwerking aangegaan met het Armoedefonds. 15.000 gezinnen ontvangen een Kruidvat Health & Beautykaart. In de kerstcampagne vraagt Kruidvat Nederland mee te helpen, bijvoorbeeld door het aanschaffen van de Kruidvat limited edition showergel, het doneren van spaarpunten en zelfs met een speciaal kerstnummer waarin Miss Montreal en Metejoor meezingen. De opbrengst komt ten goede aan gezinnen die moeite hebben om financieel rond te komen.
De feestdagen zijn duur en dit merken helaas veel mensen. Kruidvat vindt dat iedereen een mooie kerst verdient. Dat geldt óók voor mensen die niet de luxe hebben om tijdens kerst uit te pakken. “Wij willen het voor iedereen mogelijk maken om van deze feestdagen iets moois te maken. Onder andere door alle dagelijkse verzorgingsproducten en cadeauproducten zo voordelig mogelijk te maken. Helaas is er een grote groep mensen voor wie ook dát niet betaalbaar is. Maar liefst zes op de tien huishoudens in Nederland heeft moeite om rond te komen. Kruidvat wil er voor iedereen zijn en daarom starten we deze campagne”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience, van Kruidvat. “Daarnaast bieden we gezinnen in armoede óók op langere termijn een steuntje in de rug en introduceerden we de Kruidvat Health & Beauty kaart. Met deze kaart t.w.v. 25 euro kunnen 15.000 gezinnen in Nederland dagelijkse verzorgingsproducten zoals shampoo, tandpasta en luiers kopen bij Kruidvat. Zo helpen we ook deze groep mensen zich gezond, mooi en goed kan voelen.”
Een kerstnummer speciaal voor het Armoedefonds
Om voor het Armoedefonds zo veel mogelijk geld op te halen, gaf Kruidvat 6 december het startsein voor een hartverwarmende kerstcampagne. In de nieuwe tv-commercial van Kruidvat komt het gezin van hoofdrolspeelster Lies daarom op het idee om een kerstnummer te maken. ‘Sing along for Christmas’ wordt geboren, meegezongen door Miss Montreal en Metejoor. In de aanloop naar de feestdagen zet Kruidvat alles op alles om een kersthit te scoren. Het kerstnummer uit de commercial met Miss Montreal en de Vlaamse zanger Metejoor is te streamen via de bekende streamingsplatformen, zoals Spotify. Het is te vinden onder de titel ‘Sing along for Christmas’ of te scannen via de QR codes die verspreid worden voor deze campagne. De opbrengst van alle streams gaat naar het Armoedefonds. Ook wordt Nederland geactiveerd om mee te zingen met ‘Sing along for Christmas’.
“Kerst gaat over samen zijn, samen eten en gezelligheid, maar dat is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. We zijn dan ook ontzettend blij met deze bijzondere kerstcampagne van Kruidvat. We hopen dat zoveel mogelijk mensen zich bij de oproep van Kruidvat aansluiten en meezingen met ‘Sing along for Christmas’. Zo kunnen we kerst met zijn allen bijzonder maken voor mensen die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken”, vertelt Henk de Graaf Directeur van het Armoedefonds.
Kruidvat Sing Along Showergel en spaarpuntendonatie
Daarnaast introduceert Kruidvat vanaf 6 december de limited edition van de ‘Kruidvat Sing Along Showergel’ (€0,99) met een speciale QR-code die verwijst naar het nummer van Kruidvat op Spotify. Op deze manier laat Kruidvat heel Nederland uit volle borst meezingen onder de douche. De volledige opbrengst van de showergel gaat naar het Armoedefonds. Ook kan iedereen met een Kruidvat Voordeelclubkaart tijdens deze campagne de gespaarde punten doneren aan gezinnen die een extraatje goed kunnen gebruiken. Kruidvat verdubbelt bovendien deze punten.
De kerstcommercial en meer informatie is terug te vinden op www.armoedefonds.nl/kruidvat
Het kerstnummer is te streamen via Spotify Sing Along for Christmas.
Bron: Armoedefonds