Wehkamp en Jantje Beton verlengen samenwerking voor meer speelruimte voor kinderen

Wehkamp en Jantje Beton slaan opnieuw de handen ineen om veilige speelplekken te creëren voor kinderen in Nederland. Daartoe hebben Mascha van Werven, directeur van Jantje Beton, en David Thomas, Chief Customer Officer van Wehkamp, een nieuw contract ondertekend voor een jaar verlenging van het succesvolle partnerschap tussen Jantje Beton en Wehkamp. Deze samenwerking is niet alleen een grote financiële steun voor het welzijn van kinderen in Nederland, maar laat ook zien hoe bedrijven stappen kunnen zetten in het creëren van maatschappelijk bewustzijn.

Vernieuwend beleid levert donaties op

Wehkamp introduceerde in 2023 een vernieuwend retour- en bezorgbeleid om consumenten bewust te maken van de impact van thuisbezorging en retouren. Voor thuisbezorging wordt een euro in rekening gebracht, terwijl bezorging bij een DHL ServicePoint gratis is. Bij iedere bezorging bij een ServicePoint doneert Wehkamp een klein bedrag aan Jantje Beton. In het afgelopen jaar leverde dit beleid een bedrag op van € 133.710,- op voor Jantje Beton.

Minder verkeer, meer speelruimte

Wehkamp levert een substantiële financiële bijdrage aan Jantje Beton om veilige, inspirerende speelplekken te creëren voor kinderen. De samenwerking tussen Wehkamp en Jantje Beton heeft een dubbele impact. Mascha van Werven, directeur van Jantje Beton, legt uit: "Steeds minder kinderen spelen buiten, omdat veilige speelruimte ontbreekt. Dat heeft een grote impact op hun gezondheid en ontwikkeling. Mede dankzij deze samenwerking met Wehkamp kunnen we speelplekken creëren waar kinderen zichzelf kunnen zijn en zorgeloos buiten kunnen spelen. Dat is onmisbaar voor hun toekomst. Daarnaast is het geweldig dat het bezorgen op pakketpunten ervoor zorgt dat er minder bezorgbewegingen in wijken zijn, wat zorgt voor minder verkeer en meer ruimte om te spelen."

Gekozen door het personeel

Wat deze samenwerking extra bijzonder maakt, is dat het personeel van Wehkamp zelf heeft gekozen om Jantje Beton als goed doel te koppelen aan het vernieuwde retour- en bezorgbeleid. Dit onderstreept de betrokkenheid van Wehkamp-medewerkers bij het welzijn van kinderen en hun gedeelde visie op het belang van buitenspelen.

David Thomas, Chief Customer Officer van Wehkamp, voegt toe: "Bij Wehkamp geloven we in de kracht van samenwerking met goede doelen die passen bij het welzijn van onze klanten en hun gezinnen. Samen bundelen we onze krachten met Jantje Beton om kinderen in Nederland meer kansen te geven om buiten te spelen en zich gezond te ontwikkelen. "

Een voorbeeld voor andere bedrijven

Met dit innovatieve beleid laat Wehkamp zien hoe bedrijven kunnen bijdragen aan het welzijn van de samenleving. Het initiatief dient als een inspirerend voorbeeld voor andere organisaties die met veel vervoersbewegingen te maken hebben. Door beleid en maatschappelijke impact te combineren, laat Wehkamp zien dat zakelijk succes hand in hand kan gaan met verantwoordelijkheid nemen voor de leefomgeving.

Een positieve verandering voor kinderen

Mede dankzij de financiële steun van Wehkamp kan Jantje Beton meer veilige speelplekken creëren waar kinderen zich fysiek, mentaal en sociaal kunnen ontwikkelen. Tegelijkertijd dragen de minder bezorgbewegingen in woonwijken bij aan een veiligere omgeving voor kinderen. Met deze verlengde samenwerking hopen Wehkamp en Jantje Beton opnieuw een verschil te maken in het leven van kinderen en bij te dragen aan hun welzijn en speelgenot.

Bron: Jantje Beton

ABONNEER JE OP DE NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van het nieuws en informatie over het werk van goede doelen.

Blijf op de hoogte!

Het laatste nieuws over goede doelen direct in je inbox.

Aanmelden nieuwsbrief